סקודה סופרב iV PHEV במבחן דרכים

המשפחתית הגדולה והוותיקה של סקודה התחדשה בגרסת פלאג-אין הייבריד חסכונית. יצאנו לבדוק האם הסיוע החשמלי יסייע גם במבחן האטרקטיביות בשוק שוצף תהפוכות

תגיות: , , , ,

סקודה סופרב הנוכחית חוגגת בקרוב 8 שנים, במהלכן הייתה המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר בישראל ועברה מתיחת פנים אחת. לאחרונה ירדה סקודה סופרב מגדולתה בעקבות תמורות מהותיות בשוק המקומי אשר מעדיף רכבי קרוסאובר ורכבים בעלי הנעה חשמלית מלאה או חלקית. גרסת הפלאג-אין הייבריד אשר נוספה להיצע המקומי באיחור מוסיפה אחוזים בודדים למחיר ביחס לגרסאות הטורבו בנזין עם ביצועים דומים אך מבטיחה חסכון בדלק וחווית נסיעה חשמלית מסויימת לנהגים אשר יקפידו להטעין את הסוללה.

סקודה סופרב iV
יתרונות מרווח פנים, נוחות נסיעה
חסרונות גיל הדגם, משקל, אחריות קצרה

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

לאור הביקוש הרב בערוצי היבוא המקביל, בחרה היבואנית צ'מפיון מוטורס שלא לוותר על חלקה והחלה לייבא את סקודה סופרב iV פלאג-אין הייבריד החל מינואר 2022 בשתי רמות אבזור. למבחן התייצבה גרסת לוריין אנד קלמנט (L&K) הבכירה שמחירה עומד על 258,500 ₪.

עיצוב ונוחות סקודה סופרב iV

העיצוב החיצוני דומה לדגם המוכר שזכה למתיחת פנים לפני כארבע שנים. הקווים הקלאסיים משמרים מראה אלגנטי, מכובד ושמרני כאשר השינויים בגרסה זו מתמקדים בשבכה קדמית אטומה לטובת שיפור מקדם הגרר והכלת שקע הטעינה. מאחור נמצא סמל iV. העיצוב הוותיק אולי לא יסובב ראשים או יסחט מבטי סקרנים, אך בהחלט משדר נוכחות ותחושת שרד כיאה לרכב אשר נבחר לשרת גם את חברי הכנסת בישראל.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

גם תא הנוסעים זהה לגרסאות הרגילות ומציע את אותו עיצוב פרקטי, נכון ושמרני הכולל ארכיטקטורה דו מפלסית בקווי רוחב להעצמת תחושת המרחב. לצד תחושת האיכות והפאר המאפיינים את גרסת K&L הנבחנת, לא ניתן להתעלם מגילו של הדגם שבא לידי ביטוי במערכת מולטימדיה מסוג MIB3 עם מסך בגודל 8 אינץ', בורר הילוכים סטנדרטי מגושם, וריבוי מתגים ביחס לסביבות נהג נקיות המאפיינות את הדגמים שהושקו בשנים האחרונות, ובפרט בדגמי סקודה. מצד שני, יש נהגים שיעדיפו את הגישה הקלאסית הדוגלת במתגים פיזיים והנדסת אנוש טובה עם פתחי מיזוג גבוהים ויעילים. לוח המחוונים הדיגיטלי יעיל וכולל את סידור התפריטים המאפיין את שלל דגמי הקונצרן.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

איכות החומרים וההרכבה מותירים תחושת סמי פרימיום, עם דשבורד מגומי רך, דיפון דומה גם במפלס השני, ופלסטיקה איכותית גם במקומות הנמוכים. גרסת K&L כוללת ריפודי עור משולב עור מלאכותי בגוון קוניאק, דיפון דומה על הדלתות, וסמלי K&L המוסיפים לתחושת העושר.

המרחב הפנימי האדיר שסייע לסופרב להיבחר למכונית השרד של חברי הכנסת, מרשים גם היום בעידן החשמלי המאפיין רכבים בעלי רצפה שטוחה וניצול מיטבי של חלל הפנים. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב, ומרגע הכניסה יכולים הנוסעים למתוח את רגליהם וליהנות ממרווח השמור למרווחות שבמכוניות הסלון, ואף כזה שלא יבייש מכונית פאר. כל הטוב הזה מגובה במושבים מפנקים ונוחים אשר גם לאחר שעות נסיעה מרובות לא יגרמו לתחושת עייפות. הנוסעים מאחור ייהנו מחוויית מכונית השרד האולטימטיבית עם וילונות צד, בקרת אקלים נפרדת, שקע חשמל, ושקעי טעינה למכשירים ניידים. מנהרת הינע בולטת מאוד הופכת את המושב האמצעי לכזה שיתאים בעיקר לילדים בנסיעות קצרות. שדה הראייה טוב הודות לקו חלונות לא גבוה, ותמרון בחניות צפופות מתאפשר בקלות בעזרת מצלמות 360 מעלות וחיישנים היקפיים.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

כיאה לסקודה, מצאנו שלל פתרונות אחסון, ביניהם תא אחסון מקורר מתחת למשענת היד המתכווננת, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון בתחתית הקונסולה, וכיסי אחסון לסמארטפון בצידי המושבים הקדמיים. מחזיקי הכוסות בין המושבים הקדמיים כוללים גם מקום אחסון לבקבוקי שתיה מפלסטיק, עם לשוניות לאחיזת הבקבוק המאפשרות את פתיחתו ביד אחת. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי האחסון בדלתות מדופנים בבד למניעת רעשים. עוד בדלתות מקום אחסון ייחודי למטריות אינטגרליות ותעלה לניקוז מי הגשם אל מחוץ לרכב. תא המטען בגרסה זו בנפח 485 ליטרים, 99 ליטרים פחות מגרסאות הבנזין הרגילות בשל מיקום הסוללות, ומציע שימושיות גבוהה הודות לדלת חמישית חשמלית, שלל מחיצות סקוץ' לעיגון חפצים, ווי תליה, ופתרונות עיגון כמיטב מסורת סקודה. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקרים. קיפול פשוט של המושב האחורי באמצעות צמד ידיות מאסיביות מצידי תא המטען יסדר נפח הטענה של 1,610 ליטרים.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

יציאה לדרך עם סוללה טעונה נעשית בנינוחות חרישית המאפיינת נסיעה חשמלית. המתלים האדפטיביים המוצעים כבר בגרסת הבסיס, מאפשרים נוחות נסיעה מצוינת עם כושר ריסון טוב ומהלך מתלה ארוך אך מבוקר. במצב קומפורט או בנסיעה עירונית איטית, מתקבל שיכוך רך המשכיח את רוב רובם של פגעי האספלט המצולק, ומבודד את הנוסעים מפגעי הכביש. בדרכים בין עירוניות ובכביש המהיר מתקשחים המתלים ומאפשרים יציבות כיוונית גבוהה לצד כושר ריסון משובח לגלי אספלט. תכונות אלו, בשילוב מושבים נעימים, בידוד רעשים טוב, ויחידת הנעה שקטה, הופכים את סקודה סופרב למכונית שיוט נעימה למרחקים ארוכים.

ביצועים סקודה סופרב iV

יחידת ההנעה של סקודה סופרב iV משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 115 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 218 כ"ס והמומנט המרבי המשולב 40.8 קג"מ. על העברת הכוח אחראיות תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה קדמית. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

הביצועים דומים למדי לאלו הזכורים לנו מגרסת הטורבו בנזין 2.0 ליטרים, אך אופי יחידת הכוח שונה בתכלית עם תחילת תנועה חשמלית ותוספת מומנט מוחשית במיוחד במהירויות נמוכות. אחוזי טעינת הסוללה משפיעים על הביצועים, אך גם לאחר התרוקנותה ומעבר לנהיגה היברידית, הביצועים מרשימים עם תגובות חזקות ותאוצות ביניים החלטיות, במיוחד במצב ספורט המעצים את תגובות המערכת ההיברידית ותיבת ההילוכים. יחידת ההנעה תואמת את אופייה הנינוח של סקודה סופרב ומאפשרת ביצועים חסרי מאמץ וביצוע עקיפות בטוחות, אך מוסיפה משקל רב בשל מערך הסוללות ומעמידה את מאזני המשקל על 1,894 ק"ג, תוספת של למעלה מ- 300 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין, אשר מורגשת בעת נהיגה דינמית שאינה כוס התה של הצ'כית המכובדת.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

אמנם מצב ספורט מקשיח את המתלים וההיגוי, ומקנה התנהגות מרוסנת עם זוויות גלגול מינימליות, אך משקל הסוללות המכביד על הסרן האחורי מורגש תחת לחץ ומבטל כל רצון לנהיגה פוחזת למרות הפוטנציאל.

יחידת הנעה זו מביאה עימה בונוס נוסף - בלימה רגרנטיבית מוחשית. אמנם לא מדובר באפשרות נהיגה בדוושה אחת או באפשרות ויסות עצימות הבלימה אך מצב B בבורר מצבי הנהיגה מאפשר האטה משמעותית התורמת לחיסכון בשימוש בבלמים לצד הפחתת מטלות הנהיגה. עוצמת הבלמים טובה ומאטה את המסה המשמעותית בביטחון, אם כי דוושת הבלימה חסרת תחושה ופחות ליניארית בפעולתה ביחס לגרסת הבנזין.

צריכת דלק סקודה סופרב iV

הסוללה בקיבולת 13 קוט"ש תומכת בקצב טעינה מרבי נמוך למדי העומד על 3.6 קילוואט, כך שטעינה מלאה תארך קצת יותר מ- 3.5 שעות בתנאים אופטימליים. מצב B בבורר ההילוכים מאפשר כאמור בלימה רגרנטיבית בעצימות אפקטיבית, המועילה באחזור אנרגיה קינטית לטובת טעינת הסוללה לצד האטה מוחשית ללא צורך בשימוש בבלמים. בנהיגה מנהלתית עם מזגן פועל הצלחנו להגיע לטווח חשמלי של 44 ק"מ לעומת 58 ק"מ לפי נתוני היצרן, וטעינת הסוללה ארכה כ- 4 שעות בעמדת טעינה ביתית.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

לאחר התרוקנות הסוללה התערבותו של מנוע הבנזין מגיעה בכל תנועה שהיא מעבר לזחילה, ואז תעמוד צריכת הדלק המשולבת על 12.5 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית עם כמה עקיפות ומזגן הפועל כל העת. טווח נסיעה חשמלי של 44 ק"מ בתוספת 630 ק"מ ממיכל דלק בנפח 50 ליטרים מאפשר טווח נסיעה כולל של כ- 680 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15 בדומה לכל רכבי הפלאג-אין הייבריד.

אמינות ועלויות אחזקה סקודה סופרב iV

סקודה הוא מותג הרכב האירופאי הפופולרי ביותר בישראל בשנים האחרונות. בעבר סבלה סקודה ממחלות ילדות של מנועי הטורבו הקטנים ותיבת ההילוכים הרובוטית, אך מאז הבשילה הטכנולוגיה ומציגה כעת רמת אמינות טובה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה סקודה למקום השני מתוך 22 יצרניות. הנתון מעיד על רמת אמינות טובה מאוד אך יש לשים לב כי חלפו מספר שנים מביצוע הסקר, ולהעדרותם של מערכות הנעה היברידיות אז.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

סקודה סופרב משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. הרחבת אחריות לשנה השלישית מוצעת תמורת תשלום של 1,000 ₪ ומומלץ לרכוש אותה. שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 8,500 ₪. עלות ביטוח החובה 1,700 ₪.

בטיחות סקודה סופרב iV

סקודה סופרב נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP בשנת 2015 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז, עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה של ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% בגין מערכות הבטיחות ברכב. דרישות הארגון הוקשחו מאז אך גם מפרט הבטיחות שופר בהתאם.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

אבזור הבטיחות מקיף יותר ביחס לגרסאות המוצעות בערוצי היבוא המקביל וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, חיישני חניה היקפיים עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשויות בחניה, סייען חניה אוטומטי, מצלמת רוורס, התרעה על עייפות הנהג, ופנסי לד מטריקס המסתגלים לתנאי הדרך ומונעים סנוור משתמשים אחרים. רמת האבזור לוריין אנד קלמנט כוללת 2 כריות אוויר נוספות המעלות את מניין כריות האוויר ל- 9, ומערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת 360 מעלות במסך המרכזי. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינו 7 מתוך 8.

סקודה סופרב iV סקודה סופרב iV

תמורה למחיר סקודה סופרב iV

סקודה סופרב iV ברמת אבזור סטייל מוצעת במחיר 242,500 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ומערכת הפעלה בעברית, תמיכה בממשקי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים עם פתחי מיזוג ושליטה נפרדת עבור הנוסעים במושב האחורי, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מתלים אדפטיביים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, שמשות אחוריות כהות, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, איתות דינמי בפנסים האחוריים, תאורת גישה עם חותמת תאורה המוקרנת ממראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

רכב המבחן ברמת אבזור לורין אנד קלמנט מוצע במחיר 258,500 ₪ וכולל בנוסף ריפודי עור בשילוב עור מלאכותי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיסוי במושב הנהג, מערכת שמע מבית Canton עם 11 רמקולים, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

חרף גילה המתקדם והסבירות כי הדור המחליף יוצג בקרוב מאוד, ניכר כי כוחה של סקודה סופרב עדיין במותנה וגרסת הפלאג-אין הייבריד אשר מוסיפה את יתרונות אנרגיית החשמל בתוספת 6,000 ₪ ביחס לגרסת הטורבו בנזין 2.0 ליטרים המקבילה, מציעה אופציה רלוונטית לנהגים בעלי עמדת טעינה ביתית אשר ייהנו מחסכון בצריכת הדלק ונסיעה חשמלית נעימה ושקטה בנוסף ליתרונות המוכרים של סקודה סופרב, ביניהם מרחב עצום, נוחות נסיעה מעולה ותא נוסעים מפואר.

סקודה סופרב 1.4 טורבו 218hp iV L&K PHEV אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,395 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 218 כ"ס
מומנט מרבי משולב 40.8 קג"מ
הספק מרבי מנוע בנזין 156/5,000-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי מנוע בנזין 25.5/1,550-3,500 (סל"ד/קג"מ)
הספק מרבי מנוע חשמלי 115 כ"ס
מומנט מרבי מנוע חשמלי 33.6 כ"ס
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,918 מ"מ
רוחב כללי 1,864 מ"מ
גובה כללי 1,479 מ"מ
בסיס גלגלים 2,836 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 485 ליטרים
משקל עצמי 1,894 ק"ג
מהירות מרבית 225 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 83.3 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה)
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר (לאחר התרוקנות הסוללה)
קיבולת סוללה 13 קוט"ש
טווח נסיעה חשמלי (יצרן) 58 ק"מ
טווח נסיעה חשמלי (מבחן) 44 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 (2015)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 258,500 ₪

סקודה סופרב IV 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    מחיר מטורף לרכב מיושן שתקעוים עם הצורה שלו כבר שנים רבות מידי!

    • ג'ובאני17/11/22

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu